Træning for 10 til Halvmarathon holdet
 
Træning for 10 til Halvmarathon holdet

Puls træning drejer sig om at få tilpasset sin træning efter nogle pulszoner. Der vil være flest nemme løbeture dog er træningen bygget op så man kommer til at stifte bekendtskab med alle zoner.

Træningen kræver som udgangspunkt et pulssur og gerne en brystmåler (garmin er det mærke som vi kan hjælpe bedst med) der skal også bruges en mobiltelefon.

En kendsgerning er at hvis man ønsker fremgang og et udbytte af træningen så bliver man nødt til at afsætte tid til en ekstra træning om ugen altså 4 gange i alt.

Den ekstra træning der forventes er 5 kilometer roligt løb derhjemme når det kan passe ind i ens program i løbet af ugen.

Man træner efter pulszoner, der er afhængige af ens alder og kondition.

Første aften får i en forklaring af konceptet, i skal medbringe jeres mobil telener hvor i skfoal bruge appen Garmin Connect, herefter indstiller vi jeres zoner inden vi løber en fælles tur, og prøver de forskellige zoner, herefter kommer der en uge inden vi tager den første test.

Jeg tør godt love at den form for løb bliver noget helt anden, og væsentligt sjovere, samt i løbet af kort tid flytter fokus fra at have løbet tit og ofte på grænsen af ens formåen til at blive en sand fornøjelse at skulle træne den ekstra gang, med stor fokus på ens ur/puls.

Skulle i sidde med yderligere spørgsmål så tøv ikke med at spørge.

Ideen med pulstræningen er, at få en bedre fedtforbrænding, nøjagtig som at få en bil til at køre længere på literen.
 Træner

Aliice Petersen og Peter Frost

Træningsplan - Klik her
Atlética   Fussingvej 65   8700 Horsens